کامپیوتر و لپ تاپ
 
پی سی لپ تاپ مرجع نقد و بررسی انواع کامپیوتر و لپ تاپ و....

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 33981
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

مک بوک های اپل در مقابل هم : مقایسه MacBook Pro Retina 2014 با MacBook Air

 

همانطور که میدانید Macbook Pro های اپل به تازگی دستخوش تغییراتی شده و این کمپانی برخی از سخت افزار های این محصولات را ارتقاء داده و همین موضوع بهانه خوبی برای مقایسه این محصولات به رقبایشان شده است.دیروز بود که Macbook Pro retina 2014 را به Surface Pro 3 مایکروسافت مقایسه کردیم.اما اگر می‌خواهید بدانید که این مدل‌های جدید در برابر نوت‌بوک پرچم‌دار اپل، MacBook Air، چگونه به نظر می‌رسند ، اجازه دهید این دو دستگاه را مورد مقایسه قرار دهیم تا اطلاعات بیشتری از ویژگی‌ها و خصوصیاتشان بدست آوریم.

 

پیش از شروع، به یاد داشته باشید که هر دو مک‌بوک این مقایسه از مدل‌های ۱۳ اینچی هستند. Retina MacBook Pro در مدل ۱۵ اینچی هم فروخته می‌شود، در حالی که ایر، مدل کوچک‌تر ۱۱ اینچ را به عنوان یک پیکربندی دیگر ارائه می‌دهد. از این رو در این مقایسه، مدل‌های یکسان ۱۳ اینچی انتخاب شده تا مقایسه‌ای پایاپای و برابر داشته باشیم.

اندازه

macbook-pro-retina-vs-macbook-air-1

در این بخش شاهد هیچ گونه تغییری نیستیم، به طوری که مک‌بوک رتینای جدید با همان ابعاد مدل گذشته (اواخر ۲۰۱۳) عرضه شده است. این ابعاد موجب شده تا ایر همچنان چهار درصد بلندتر و سه درصد عریض‌تر از رتینا باشد.

در مورد عمق، باید اندکی این اندازه‌گیری نشان داده شده در تصویر را با دقت بیشتری در نظر داشت. این رقم مربوط به ضخیم‌ترین نقطه از مک‌بوک ایر می‌باشد. در مقابل، مک‌بوک پرو دارای ضخامت یکپارچه‌ای در سراسر بدنه‌ی خود بوده و با این حال به باریکی ایر ساخته نشده است.

وزن

macbook-pro-retina-vs-macbook-air-2

مک‌بوک‌ ایر با وجود داشتن قالب بزرگ‌تر، ۱۴ درصد سبک‌تر از rMBP ساخته شده است. این ویژگی می‌تواند یکی از دلایل عمده‌ی انتخاب ایر نسبت به پرو توسط کاربران باشد.

جنس بدنه

macbook-pro-retina-vs-macbook-air-3

طبق روال همیشگی، اپل در هر دو مک‌بوک از بدنه‌ی یکپارچه‌ و براق آلومینیومی استفاده کرده است.

کیبورد دارای نور پس‌زمینه

macbook-pro-retina-vs-macbook-air-4

برتری کیبوردهای مک‌بوک‌های اپل همچنان محسوس است و همانند تمامی دستگاه‌های مدرن این خانواده، کلیدهای صفحه‌کلید این دو مورد مقایسه‌ی امروز ما نیز دارای نور پس‌زمینه‌ی قابل تغییر بوده، از این رو می‌توانید از مک‌بوک‌های خود به سادگی در تاریکی استفاده نمایید.

صفحه‌نمایش (اندازه)

macbook-pro-retina-vs-macbook-air-5

در این مقایسه، همانطور که ذکر شد، از مدل‌های ۱۳.۳ اینچی این دو نوت‌بوک استفاده شده است.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

macbook-pro-retina-vs-macbook-air-6

این بخش از دلایل واضح توجه به مک‌بوک پرو می‌باشد. این دستگاه ۲۱۶ درصد پیکسل بیشتر نسبت به رزولوشن میان‌رده‌ای مک‌بوک ایر را در اختیارتان قرار می‌دهد که منجر به نمایش واضح‌تر و شفاف‌تر محتویات شده است.

صفحه‌نمایش لمسی

macbook-pro-retina-vs-macbook-air-7

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:, توسط مهندس جمالی

به گزارش فارس به نقل از تراستدریویو، دقت نمایشگر این گوشی هم 1704 در 960 اعلام شده است. گفته می‌شود این گوشی که در ماه آگوست در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد دارای نمایشگری 4.7 اینچی است و احتمال دارد که در ماه سپتامبر مدل بزرگتری از آن با نمایشگر 5.5 اینچی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. هنوز اطلاعاتی در مورد دقت تصویر نمایشگر این گوشی منتشر نشده است.

 

جدیدترین مدل عرضه شده از آیفون موسوم به آیفون 5 اس دارای نمایشگرهای 4 اینچی با دقت 1136 در 640 است. دقت نمایشگر اولین سری عرضه شده از گوشی‌های آیفون 480 در 320 و نمایشگر آنها 4 اینچی بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اپل با هر بار عرضه مدل تازه‌تر آیفون تلاش کرده تا وضوح نمایشگر آن را در مقایسه با مدل اولیه دو یا سه برابر کند. افزایش مقاومت در برابر خش و خراش و بهره‌مندی از سیستم عامل iOS8 از جمله دیگر ویژگی‌های این گوشی خواهد بود.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, توسط مهندس جمالی

لِنُوُو (به انگلیسی: Lenovo) شرکت رایانه‌ای چینی و چندملیتی است، که از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست.

دفاتر مرکزی شرکت لنوو در شهرهای پکن و موریزویلِ کارولینای شمالی قرار دارند. این شرکت با نام اصلی «لِجند» (Legend) در سال ۱۹۸۴ توسط لیو شوانژی در شهر پکن تاسیس شد و در سال ۱۹۹۳ با پیشی گرفتن از دو شرکت اِی‌اِس‌تی و کامپک به بزرگترین تولیدکننده داخلی رایانه در چین تبدیل گشت. شرکت لجند به سال ۱۹۹۹ به مقام بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در منطقهآسیا-اقیانوسیه (به غیر از کشور ژاپن) دست یافت و به منظور نوآوری در تولید رایانه و تامین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد چند مرکز تحقیق و توسعه نمود.[۴]

این شرکت، نام «لنوو» را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید که برگرفته از «Le» ابتدای «Legend» و «novo» به معنای «نُوین» در زبان لاتین می‌باشد. (نام چینی آن: 联想 در پین‌یین: liánxiǎng به معنای «تداعی ایده‌ها» و یا «خلاقیت» است) لنوو دو سال بعد از این تاریخ با واحد مربوط به تولید رایانه شخصی شرکت آی‌بی‌ام ادغام شد و میزان فروش آن در سطح جهان افزایش یافت. طبق برآوردهای دو شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای فناوری اطلاعات گارتنر و آی‌دی‌سی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۰، شرکت لنُووُ چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در دنیا اعلام شد. (سه شرکت دیگر به ترتیب اچ‌پی، ایسر و دِل بودند) گارتنر میزان رایانه‌های فرستاده شده به نقاط مختلف جهان توسط شرکت لنوو را ۹٫۱۴ میلیون واحد تخمین زد. در سال ۲۰۱۲ لنوو با ارسال ۱۳٫۸ میلیون دستگاه رایانه، پس از اچ‌پی، در رتبه دوم قرار گرفت.[۵]

محصولات لنوو در سطح جهانی، لپ‌تاپ‌های تینک‌پد و رایانه‌های رومیزی تینک‌سِنتر که به همراه بسته‌های نرم‌افزاری تینک‌وَنتِج ارائه شده و همچنین نمایشگرهای تینک‌ویژن و انواع لوازم جانبی رایانه را شامل می‌شود. این شرکت برای بازار داخلی چین، رایانه سرور و سایر ابزارهای دیجیتالی را نیز ارائه می‌دهد. لنوو محصولات خود را با تولید دوربین دیجیتال، تلفن همراه و تجهیزات شبکه نیز توسعه بخشیده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, توسط مهندس جمالی

 نرم افزار (Software)

نرم افزار یا برنامه کامپیوتری دستورالعملهایی هستند که باعث کار کردن سخت افزار می شوند، بطور کلی به اطلاعات و برنامه های درون کامپیوتر، نرم افزار می گویند. مثل برنامه “WordPad”، بازی های کامپیوتری و …

۲-۱-۱) سخت افزار (Hardware)

به ساختمان الکترونیکی، مدارات، اجزای داخلی کامپیوتر، و بطور کلی قسمت فیزیکی کامپیوتر سخت افزار می گویند. مثل موس (Mouse)، کیبورد (Keyboard)، مانیتور (Monitor)، و …

۳-۱-۱) انواع کامپیوتر

کامپیوترها بسته به نوع استفاده و کاربردی که دارند به چندین قسمت تقسیم می شوند ولی بطور کلی کامپیوترها بر اساس سرعت و حافظه ای که دارند دسته بندی می شوند، که به شرح ذیل است:

۱) سوپر کامپیوتر یا ابر کامپیوتر (Super computer)

سوپر کامپیوتر، کامپیوتر بزرگ و فوق العاده سریع و گران قیمتی است که از آن برای انجام محاسبات پیچیده و پیشرفته در امور ستاره شناسی، نظامی ، هواشناسی، مدل سازی، شبیه سازی و … استفاده می کنند.

می نی کامپیوترها را به نامهای کامپیوتر شخصی (Personal Computer or PC)، کامپیوتر رومی زی (Desktop_Computer)، و کامپیوتر خانگی می شناسند، این کامپیوترها بعلت تنوع کاری زیاد و ارزان بودن بیشتر از انواع دیگر خریداری می شوند. از این گروه نیز می توان به کامپیوتر کیفی (Laptop) و کامپیوتر جیبی (Poket PC) اشاره کرد.

۴-۱-۱) چگونگی کارکردن یک کامپیوتر

 

PC Block Diagramشکل ۲ – بلوگ دیاگرام کارکرد یک کامپیوتر

 

با توجه به شکل، اطلاعات از طریق وسایل ورودی مثل کیبورد و … وارد واحد ورودی/خروجی کامپیوتر می شود و سپس برای پردازش به واحد پردازش فرستاده می شود در آنجا توسط CPU یا مغز کامپیوتر، بروی اطلاعات پردازش صورت می گیرد. اطلاعات پردازش شده در صورت لزوم در واحد حافظه ذخیره می شود و در نهایت نتایج برای نمایش به کاربر به وسایل خروجی فرستاده می شود، واحد کنترل وظیفه هماهنگی بین تمامی واحدها و نظارت بر واحدها را بر عهده دارد.

۵-۱-۱) اجزای تشکیل دهنده یک کامپیوتر

یک کامپیوتر از ترکیب بعضی یا همه اجزای زیر بوجود می آید که به شرح زیر است:

۱) مادر برد (Mather Board or Main Borad or M.B.)

2) پردازنده (CPU)

3) حافظه موقت رم (RAM)

4) حافظه دائم هارد دیسک (Hard Disk Drive or H.D.D)

5) کارت گرافیک (Graphic Card)

6) کارت صدا (Sound Card)

7) کارت مودم (Modem Card)

8) CD-ROM Drive or DVD-ROM Drive

9) CD-Writer or DVD-Writer

10) فلاپی درایو (Floppy Disk Drive or F.D.D.)

11) بلند گو (Speaker)

12) کیس (Case)

13) مانیتور (Monitor)

14) موس (Mouse)

15) کیبورد (Keyboard)

 

قبل از این که به عنوان یک تعمیرکار کامپیوتر خود وارد عمل شوید، باید در مورد خطرهای احتمالی موجود آگاهی یابید. بیشتر این موارد بیش از این که برای شما خطرناک باشند، متوجه کامپیوتر هستند. به جز ولتاژهای موجود در منبع تغذیه کامپیوتر؛ سایر ولتاژهای سیستم کمتر از حدی است که بتواند به شما آسیب بزند، اما ولتاژ مزبور می‌تواند قطعات حساس را خراب کند.
ـ اخطار:
در داخل منبع تغذیه کامپیوتر خازن‌هایی استفاده شده که تخلیه خود به خودی آنها بسیار اندک بوده و قدرت جمع شده در آنها حتی بعد از خاموش کردن دستگاه نیز می‌تواند مهلک باشد. هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی مطلقاً منبع تغذیه کامپیوتر را باز نکنید.
هر چند علت چنین اخطارهایی برای افرادی که به کار با وسایل الکترونیکی عادت دارند روشن و مسلم است اما جا دارد که یک بار دیگر آنها را یادآوری کنیم:
قبل از انجام هر کاری که به باز کردن درپوش کامپیوتر احتیاج دارد، کابل تغذیه آن را از پریز برق خارج کنید. بارها مشاهده شده که بسیاری از کاربران فقط به خاموش کردن کلید Power در کامپیوتر اکتفا کرده‌اند. اما کلید مزبور ممکن است درست عمل نکرده و یا کنتاکت‌های آن به یکدیگر چسبیده باشند. برای این که از عدم وجود ولتاژ تغذیه در کامپیوتر اطمینان پیدا کنید، کابل‌ برق را هم از کامپیوتر و هم از پریز برق خارج کنید.
برای تخلیه الکتریسیته‌ی احتمالی، ابتدا انرژی الکتریکی بدنتان را تخلیه کنید. فقط با یک جرقه‌ی کوتاهِ الکتریسیته‌ی ساکن ممکن است تمام قطعات الکترونیکی کامپیوتر آسیب ببینند.
برای تخلیه بار الکتریکیِ بدنتان باید ابتدا محفظه فلزی کامپیوتر، و یا حفاظ منبع تغذیه را لمس کنید. اگر در محلی که به باز کردن کامپیوتر اقدام می‌کنید لوله شوفاژ نیز در دسترس باشد می‌توانید با تماس دست به آن انرژی الکتریکی را از بدن خود خارج کنید.
ـ اخطار:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, توسط مهندس جمالی

مخترع موس کامپیوتر، در سن 88 سالگی مرد

فناوری اطلاعات > اینترنت - اگر شما با کلیک کردن موس در حال خواندن این مقاله هستید، باید از داگلاس انگلبارت که در سن 88 سالگی مرد، تشکر کنید.
 

 

مخترع امریکایی روز دوم جولای در خانه اش در آترتون کالیفرنیا در سن 88 سالگی درگذشت.

از وی همیشه به عنوان یکی از بزرگان دره سیلیکون یاد خواهد شد چرا که نه فقط موس، بلکه سایر ابداعات و ابتکارات وی در حوزه های Hypertext یا ابرمتن، تله کنفرانسینگ، ویدئو کنفرانسینگ، word processing، هایپرمدیا، شبکه و واسط گرافیکی کاربر یا GUI ، object addressing and dynamic file linking نیز بر کسی پنهان نبوده است.

نهم دسامبر 1968 را کسی نمی تواند فراموش کند،90 دقیقه پرزنتیشن توسط انگلبارت و 17 محقق دیگر در مرکز تحقیقات استنفورد در منلو پارک و اختراعی که با هر کلیک، خود را زنده می کند.

مقاله وی قبل از اختراع موس در سال 1962 در مورد چهارچوب مفهومی از تکامل بشر را هرگز فراموش نمی کنیم

بسیاری از بزرگان دنیای کامپیوتر  از جمله وینتون سرف، پدر اینترنت؛ پیام های تسلیت ارسال کرده و از دکتر انگلبارت به نیکی یاد کردند.

وینتون سرف در ایمیلی نوشت: داگلاس و لیک لایدر، دو تن از آینده بینان بزرگ عصر ما بودند و داگلاس مشتاق بود تا راهی را باز کند تا کامپیوتر بتواند به تقویت ظرفیت انسان در تفکر کمک کند. بخش عمده ای از آنچه در Xerox PARC رخ داد، مدیون وی و کسانی که NLS را ایجاد کردند، بود. وب بخشی از امیدواریهای داگلاس بود که به کمک انسان آمد تا ظرفیتهای مورد نظر وی متحقق گردد.

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, توسط مهندس جمالی

امروزه ماوس دارای جایگاه خاصی می باشد. ماوس قادر به تشخیص حرکت و کلیک بوده و پس ازتشخیص لازم، اطلاعات مورد نیاز را به رایانه ارسال می کند تا عملیات مورد نیاز انجام شود. در سیستم های اولیه ماوسی وجود نداشته زیرا رایانه ها در آن زمان دارای اینترفیسی مشابه ماشین های تایپ یا کارت پانچ بودند. بعداز چندین سال کلید های پیکانی در اغلب ترمینال ها مورد استفاده قرار گرفتند، (حدوداً اواخر سال ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰) سپس مدادهای نوری و Joy Stickها به بازار عرضه شدند، تا اینکه ماوس به همراه رایانه های مکینتاش ارائه گردید و این یک موفقیت بزرگ بود.
عملکرد ماوس طبیعی و قیمت آن بسیار ارزان بود تا اینکه سیستم های عامل نیز از ماوس حمایتکردند.
مهم ترین عملی که ماوس انجام می دهد تبدیل حرکت دست به سیگنال هایی است که رایانه قادر به استفاده از آن می باشد
.
اجزای اصلی ماوس
گوی کوچکی درون ماوس قرار دارد و سطح مورد نظر را لمس نموده، حرکت کرده و می چرخد.
دو غلتکی که گوی را لمس می کنند (که یکی حرکت x را تشخیص می دهد و دیگری حرکت y را.)
هر غلتک به یک میله متصل می باشد و میله باعث چرخش دیسک می گردد.
در دو طرف دیسک دو قطعه اصلی وجود دارد که یکی LED مادون قرمز و دیگری سنسور مادون قرمز می باشد. دیسک دارای سوراخ هایی می باشد که باعث شکست نور می شود، این نور توسطLED ایجاد می شود بدین ترتیب سنسور مادون قرمز پالس های نور را مشاهده می کند. تعداد پالس  ها با سرعت ماوس و مسافتی که ماوس حرکت می کند ارتباط مستقیم دارد.
پردازنده ای که بر روی برد قرار دارد ، پالس ها را خوانده و تبدیل به باینری می کند و به رایانه ارسالمی نماید
نکته: قطر گوی ماوس تقریباً ۲۱ میلیمتر، قطر غلتک ۷ میلیمتر و تعداد سوراخ های دیسک ۳۶ عدد می باشد.
ماوس های نوری
این ماوس ها در اواخر سال ۱۹۹۹ به بازار ارائه گردیدند و در هر ثانیه توسط دوربین کوچک خود ۱۵۰۰تصویر می گیرنداین ماوس ها در محل مسطحی قابل استفاده می باشند
ماوس های نوری دارای یک LED قرمزرنگ می باشند که باعث تشعشع نور درون یک سنسور CMOSمی باشد. این سنسور هر تصویر را برای تجزیه و تحلیل در اختیار پردازنده سیگنال های دیجیتال(DSP) قرار می دهد.
DSP 
با سرعت ۱۸ میلیون دستور العمل در ثانیه عملیات خود را انجام می دهد و قادر به تشخیص الگوهای موجود در تصاویر و نحوه تغییر آنها با تصویر قبلی می باشد. DSP قادر به 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, توسط مهندس جمالی
نقد وبررسی هوآوی هانر6 مطالبی در باره باDVD Writer تجربه ای متفاوت با MAC OS X در دل ویندوز موفی باتری و حافظه آیفون را دوبرابر می کند تجهیز 60 درصد خودروها به WiFi در سال 2019 رونمایی از محصولات برتر در روز اول نمایشگاه CES کنترل کردن سرعت فن کامپیوتر علت صدای فن(پنکه) کامپیوتر+عکس مادربرد MSI X99 MSI WS60 ایستگاه کاری نقد و بررسی مک بوک های اپل در مقابل هم : مقایسه MacBook Pro Retina 2014 با MacBook Air تمام ویژگی‌های جدید آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل لنوو لنوو تاریخچه شرکت ایسوس مقاله ای کامل در مورد با کامپیوتر مخترع موس کامپیوتر، در سن 88 سالگی مرد
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک